ניק מערכות הנדסה הינה חברה מובילה בתחום של תכנון, בנייה ואחזקה של חדרי קירור בגדלים שונים ובהתאמה לצרכי הלקוחות.

החברה עובדת עם מיטב הספקים האירופאיים ובהתאם לתקינה אירופאית ובונה בישראל את מערכות הקירור בהתאם לצרכי הלקוחות. אנו נשמח לייעץ וללוות אתכם בתהליך התכנון של מערכות קירור תעשייתית

תכנון חדרי קירור ומערכות קירור

כאשר ניגשים לתכנן חדר קירור תעשייתי, יש לזכור כי כל מערכת קירור תעבוד בצורה שונה ובתנאים שונים בהתאם לפרמטרים הבאים:

חשוב מאוד בכל תכנון של חדר קירור לקחת בחשבון את כל המשתנים המשפיעים על החדר.

כיצד לבחור נכון את עובי הפאנלים לבניית חדר קירור/הקפאה:

קירות חדרי הקירור צריכים להיות בעובי מסוים והחומר שבתוכם צריך להיות דחוס בהתאם להפסדי החום. יש להיזהר מכך שהקירות יהיו בעובי הדרוש אך צפיפות החומר שביניהם אינה עומדת בתנאים הדרושים.

יש לקחת בחשבון את מיקום יחידות העיבוי (יחידות חיצוניות הפולטות חום) כיוון שככל שהמערכת פולטת יותר חום כך גם קליטת החום בחדר טובה יותר.  דבר זה עוזר להפחתה בצריכת החשמל ומאריך את אורח החיים של המערכת מכיוון שהמדחס עובד בלחצים נכונים.

בהתאם לתקן של מכון התקנים, יש לחלק את חדרי הקירור לקטגוריות הבאות:

 הערכים המקסימליים עבור מקדמי מעבר חום כולל (U, [W*m-2*°C-1]):

להלן החישוב לעובי הנכון של הפאנלים:

לנוחיותכם, שני מחשבונים, שיעזרו לכם לקבל תמונת מצב משוערת של תפוקת הקירור שהנכם צריכים לחדר ואת המחיר של החדר לפני מע"מ.

יש לשים לב שתפוקת הקירור המתקבלת במחשבון מתאימה לטמפרטורת העבודה בחדר. לדוגמא: תפוקת הקירור של KW 4 לטמפרטורת חדר של 18- º צ' אינה  שוות ערך ל- 4KW בטמפרטורה של 4+ º צ'.

יש לשים לב כי המחשבונים נותנים מידע משוער לחדרים סטנדרטיים בתנאים סטנדרטיים. לחישוב סופי ומדויק (מחיר, ציוד נדרש וחישוב תפוקת הקירור) מומלץ לפנות אלינו כדי שנגיע לראות את השטח ואת המוצרים שיאוכסנו בחדר.

מה מכילה מערכת הקירור תעשייתי

מערכת הקירור מורכבת ממאייד (יחידה פנימית) ומעבה (יחידה חיצונית) שבתוך המעבה ישנו מדחס, סוללת מעבה, מפריד שמן, מאוורר (תוצרת גרמניה) כולל ווסת מהירות (כדי לשמור על לחץ דחיסה) הגנת לחץ גבוה/נמוך, כונס נוזלים כולל מחליף חום (חימום יתר/קירור יתר) ולוח חשמל עם רכיבים של חברת שניידר. 

המערכת פועלת באופן הבא: המדחס דוחס את הקרר לתוך יחידת המעבה ובעזרת המאווררים (במקרה של מחליף חום אוויר). המאווררים שואבים חום מסוללת העיבוי לסביבה והקרר שבתוך הסוללה משנה את מצב הצבירה מגז לנוזל וזורם ליחידת פנים. 

ביחידה פנימית קיים רכיב שנקרא שסתום התפשטות שתפקידו לשמור על כמות הקרר במצב נוזלי בתוך היחידה (סוללת מאייד) שעליה מותקנים גם מאווררים שעושים סיחרור אוויר בתוך חדר הקירור וסוללת מאייד שקולטת חום עקב פעולת שינוי מצב צבירה של הקרר מנוזל לגז, הקרר במצב גז חוזר למדחס. 

מערכת בקרה

מערכת הבקרה שולטת בטמפרטורת החדרים ועל פעילות המדחסים.  באמצעות המערכת ניתן לעקוב אחר פעילות חדרי הקירור ולזהות את מצב תקינותם. מערכת הבקרה עומדת בתקניםHACCP ISO22000   לקבלת GMP ובתקן EN12830 לעמידה בנוהל 126 אחסון תרופות משרד הבריאות.

המערכת תואמת לדרישה של משרד הבריאות הישראלי – תקן  EN12830.

שיטות חדשות לשיפור היעילות האנרגטית במערכות קירור תעשייתי

התייעלות אנרגטית הפכה לאחד המאפיינים החשובים ביותר של כל פרויקט כיום. פרקים שלמים של הצעות טכניות ומסחריות מוקדשים לציוד וטכנולוגיות לחיסכון באנרגיה, ובתיעוד הפרויקט, פתרונות לחיסכון באנרגיה מקבלים חלק נפרד עם תיאורים וחישובים מפורטים.

בעיית החיסכון באנרגיה רלוונטית במיוחד למערכות מיזוג אוויר וקירור במרכזי עיבוד נתונים (DPC), שכושר הקירור שלהם יכול להגיע לעשרות מגה וואט. מאמר זה דן בטכנולוגיות חדשות שמטרתן לייעל את עבודתן.

שסתום התפשטות אלקטרוני

אחת הדרכים לשיפור היעילות האנרגטית של מערכת מיזוג אוויר וקירור היא שימוש במערכות מיזוג וקירור עם שסתום התפשטות אלקטרוני.

שסתום התפשטות(TRV)  במערכות קירור משמש לוויסות יכולת הקירור. הודות לו, קירור המאייד נכנס למדחס רק במצב גזי, ללא שברים נוזליים. על ידי השוואת לחץ ההפרש ביציאת המאייד ולחץ הרוויה לטמפרטורה נתונה עם ערך נתון (לחץ נקבע), שסתום ההרחבה משנה את זרימת הקרר.

שסתומי התפשטות מכניים מסורתיים מורכבים ממרכב, דיאפרגמה וקפיץ. את הלחץ הנדרש (לחץ קבוע) מגדירים בעזרת בורג שמתאים את יחס הדחיסה של הקפיץ. הקרום, המתכופף בהשפעת הפרש לחץ בכיוון זה או אחר, משנה את אזור הזרימה ובהתאם לכך את קצב הזרימה של קרר.

בשסתומי התפשטות אלקטרוניים אזור הזרימה משתנה עקב תנועת המחט המחודדת באמצעות כונן חשמלי דריכה. יתר על כן, ניתן לתת פקודה לכונן צעד רק בתנאי: עם מספר הצעדים מ -250 עד 1500, ניתן ויסות כמעט רציף.

מכשיר כזה נשלט על ידי בקר המובנה במערכת הקירור, שמבוסס על מידע על הטמפרטורה והלחץ מהחיישנים המתאימים, יוצר אות המסופק לכונן החשמלי .

האלקטרוניקה של הבקר עובדת הרבה יותר מהר ומדויק יותר מאשר המכניקה של שסתום התפשטות מכני, מה שמאפשר לשמור בצורה מדויקת יותר על חימום יתר של קרר היציאה מהמאייד, מבלי להגזים בו. 

משמעות שמירת יתר קבוע היא ירידה בטמפרטורת הכניסה והיציאה של המדחס וירידה בטמפרטורת העיבוי. זה מאפשר לך להפחית בו זמנית את צריכת החשמל ולהגדיל את יכולת הקירור, כלומר להגדיל את מקדם הקירור .
ניתן לצייד את שסתום ההרחבה האלקטרוני במערכת ניטור, ואת מאפייני התפעול שלו ניתן להציג לשולח. בנוסף, ניתן לשלוט מרחוק על פעולת שסתום ההרחבה באמצעות כבל רשת.

לפיכך, השימוש בשסתום התפשטות אלקטרוני מייעל את מחזור הקירור של המערכות קירור, ומגדיל את מקדם הקירור (במצבים מסוימים – ב -35%). 

לסיכום

שימוש בשסתומי התפשטות אלקטרוניים מובילים בחיסכון לאנרגיה עד 35%

להלן המפרט הטכני של מערכות קירור תעשייתיות המבוססות על קרר R744 טרנסקריטיקאל (CO2):

קירור :

הקפאה :

מחשבונים

עלות משוערת לחישוב חדר הקירור

מידות חיצוניות של החדר במטרים

על הערך להיות מעל - 0
על הערך להיות מעל - 0
על הערך להיות מעל - 0
מ 20- עד 30+
המחיר הינו משוער. למידע מדוייק יותר, יש ליצור איתנו קשר טלפוני.

חישוב משוער של תפוקת הקירור לחדר קירור

מידות חיצוניות של החדר במטרים

על הערך להיות מעל - 0
על הערך להיות מעל - 0
על הערך להיות מעל - 0
מ 20- עד 30+
תפוקת הקירור הינה משוערת. למידע מדוייק יותר, יש ליצור איתנו קשר טלפוני.
סגירת תפריט
ייעוץ בוואטסאפ
דילוג לתוכן